Bekkenfysiotherapie

Bekkenfysiotherapie is gericht op klachten in of rondom het bekken, de buik, de lage rug en de bekkenbodem bij mannen, vrouwen en kinderen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is bekkenfysiotherapie dus niet alleen bedoeld voor de zwangere vrouw.
U kunt hierbij denken aan de volgende indicaties of een combinatie van indicaties:

• ongewild verlies van urine en/of ontlasting (incontinentie)
  • problemen met plassen (bijv. veel aandrang, vaak moeten plassen etc.)
  • problemen met ontlasting (bijv. opstoppingklachten of buikpijn)
  • pijnklachten aan het bekken of lage rug tijdens zwangerschap en/of na de bevalling
  • klachten tijdens vrijen zoals pijn, opwindingsstoornissen en/of erectieproblemen
  • klachten ten gevolge van een verzakking (blaas, baarmoeder of darmen)
  • na een operatie in buik of bekkengebied
  • preventief: bij gezonde zwangere vrouwen
  • pijnklachten in bekkenbodemgebied, liezen, lage rug en onderbuik
  • buik- of darmklachten bij kinderen ontstaan als gevolg van niet goed werkende bekkenbodemspieren.

Kinder-bekkenfysiotherapie

Poep- en/of plasproblemen op de kinderleeftijd hebben veel invloed op de kwaliteit van leven van zowel het kind als het gezin. Kinderen met problemen als bedplassen, urine- of ontlastingsverlies, verstopping van de darmen of buikpijn kunnen terecht bij de kinderbekkenfysiotherapeut. Deze is speciaal opgeleid om uw kind op een speelse manier meer controle over zijn/haar poep- en/of plasproblemen te krijgen. Wilt u een afspraak maken voor uw kind of wilt u meer informatie dan kunt u contact opnemen met onze kinderbekkenfysiotherapeut Marja Kloosterboer, tel. nr.: 036-5313131 of mailen naar mkloosterboer@fysioalmerehaven.nl

Meer informatie vindt u op www.NVFB.nl of www.NVOG.nl.